Pálinkás Gábor

Turista önéletrajz

Balassagyarmaton születtem (1964.03.24.) pedagógus szülők középső gyermekeként.

Gyermek és általános iskolai éveimet Érsekvadkerten töltöttem.

A falut körülölelő álmodozós csavargásos túráim látképi élményei úgy mint :

-Naszály nagy „buktája”

- Börzsöny vonulata,

-Ipoly–völgy Szlovák oldali hegyei,

-Nyugat Cserhát vonulata Lipinye magaslatával ,

-Szandai hegy kétágú kúpja örökre szembogaramba égették a szülőföld és a természet szeretetét.

A felső tagozatos nyári nagybörzsönyi táborozások megszépült emlékeivel megkoronázva ,hogy bár kicsit későn de 1993-ban szervezett,(igazolt) turista lettem.

1994-ben alapítottam az Ipoly-Vidéki Természetjáró klubbot  (IVTK) Balassagyarmaton. Ez év tavaszán beválasztottak a NMTSZ elődjébe a Nógrád Megyei Természetbarát Bizottságba elnökségi tagnak. 1994-ben bronzjelvényes túravezető képesítést szereztem. IVTK – s időm alatt Balassagyarmat – Nyírjes – Ipolyszög – Csesztve - Vadkerti erdő - Kétbodony-Romhány Útvonalon új sárga sávjelzést festettünk fel, majd egymást követő két évben Romhányi Csata elnevezéssel teljesítménytúrát szerveztünk. „Új” piros sáv jelzésű turistautat terveztünk Nagyoroszi – Horpács – Érsekvadkert – Mohora nyomvonalon kapcsolva a meglévő piroshoz (Mohora – Nógrádmarcal – Cserhátsurány  OK csatlakozás ). 2000-ben Ezüstjelvényes túravezető lettem. Mint elnökségi tag sok megyei természetbarát találkozót szerveztünk. Nekem talán a szintén 2000 évi Diósjenői találkozó a legkedvesebb mert elnök úr (Gubola István) Pista barátom rám bízta a szervezés döntő részét. És sokak megelégedésére a mai napig emlegetik felejthetetlen élményeiket. De visszatérve a múlt századra volt egy 1998-as esztendő, amelyben a megye rendezte V. GYOT-ot ( Gyalogos természetjárók Országos Találkozója ) mellyen a gyalogtúrák összehangolása volt a fő feladatom, amely mellett az Elnök úr ún. személyi asszisztense is voltam. A találkozó zárásán mondta az  MTSZ főtitkára Szabó Imre „Gubola István és csapata (szervező gárda) magasra tette a mércét”.

2008-ban újra mi rendezhettük immár XV. GyOT-ot melyen a feladatom autóbuszos túravezetés volt.

2004-2007-ig az STE  (Salgó Természetbarát Egyesület )elnöki teendőit láttam el. Rövid időszakom alatt rendbe szettem az STE alapszabályát, alkalmassá tetem az 1% fogadására, STE logót terveztettünk, és egyesületi rendezéssel jelvényszerző túramozgalmat indítottunk „Jubileumi Évek” – „Lépések és Kérdések” címmel.

Számtalan festést – munkatúrát és persze túrát tudhatok magam mögött. Sok teljesítménytúránál segítkeztem amelyből kettő nem volt ugyanolyan .

Az új Cserhát térkép készülődésénél (2009) újra felvetődött bennem a gondolat, hogy a piros sáv amely Nagyoroszitól – Horpács – Érsekvadkert - Mohora-Nógrádmarcalon keresztül Cserhátsurány felett ért véget, meg kellene hosszabbítani Herencsény-Sas bérc-Buják-Ecseg-Kozárdon át egészen Pásztóig.

A gondolatot tettek követték. Még van mit csinálni 75 % ban kész  leendő Palóc Piros turistaúton,

2010 -2011 Nógrád Megyei Természetbarát Szövetség Főtitkára  voltam.

2010 januárjában Romhányi Csata 300 elnevezéssel emléktúrával tisztelegtünk a csatában elesett hősök emléke előtt.

(2010) Cserhát térkép szerkesztőit segítettem helyszíneléssel ,adatküldéssel , de már az előző (1995) régi térképen is dolgoztam. Ehez persze nagyfokú terepismeret is szükségeltetett, amelynek megszerzésében saját életvitelem, mint lakhelyeim túrázásaim bázis állomásai is „besegítettek”, mint Érsekvadkertet, Balassagyarmatot, Ipolytarnócot, Salgótarjánt, és nem utolsóként Mátraszőlőst említeném.

2011 tavaszán „visszavonultam” a szervezett természetjárás aktív társadalmi munkájától,de ezen a nyáron még OKT 50 (Országos Kék Túra 50. jubileumi vándorlás) megyei koordinátor helyettese voltam Gubola István barátomnak.

Kitüntetés: 2011 A TERMÉSZETJÁRÁS FEJLESZTÉSÉÉRT BRONZ FOKOZATA

Publikációk: Pálinkás B Gábor névvel

• 2011.szeptember Természetbarát Turista Magazin „ A földrajzi paradoxon Mátraszőlős”
  • 2013.január Magyar Turista „Ipoly Menti Portyázás „ Megfogadta az utókor II. József királyunk intő szavait

Bárhol járok, a megyében úgy érzem, otthon vagyok, és mint otthonlakó késztetést érzek lakhelyem és környékének szépítésére jobbá tételére és ezt úgy gondolom mindenhol egy kicsit  meg is tettem, és tenni is fogom minden turista és magam örömére.

Pálinkás Gábor ezüstjelvényes túravezető

Mátraszőlős 2013.január.

NÓGRÁD A VARÁZSLATOS VILÁG

www.nograd.hu/

Az oldal története

2011 -es aktív  társadalmi munkámtól való " visszavonulásom " után érlelődött a gondolat ,hogy

eddig megszerzett  tudásommal javára lehetnék a magányos,leendő és akár aktív turisták számára is.